شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۱:۴۹

دبیر کمیسیون انرژی تاکید کرد:
تنظیم بودجه با رویکرد بهبود سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی بر تقویت منابع سرمایه‌گذاری برای طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز طی تنظیم قانون برنامه‌و بودجه تأکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا امیرعباس سلطانی، با اشاره به ارائه لایحه برنامه‌و بودجه طی روزهای آینده به مجلس اظهار کرد: به نظر من، مهمترین اولویت صنعت نفت در بودجه ٩٥ که باید منابع به آن تخصیص داده شود، حوزه میدان‌های مشترک نفت و گاز است. دبیر کمیسیون انرژی درباره اهمیت تخصیص منابع برای طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک گفت: در میدان پارس جنوبی، قطری‌ها از ایران سهم بیشتری را استحصال می‌کنند. ازاین‌رو، سرمایه‌گذاری‌های ایران در این منطقه باید تقویت شود تا در مرحله نخست به سهم برابر با طرف مقابل برسیم زیرا تأخیر و عقب‌ماندگی در این طرح‌ها به معنای هدر روی منابع کشور است.


وی با بیان اینکه در شرایطی هزینه هر فاز پارس جنوبی حدود سه میلیارد دلار است، افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز، کلان محسوب می‌شود. بنابراین، برای حفظ وضع موجود و تحقق اهداف برنامه، باید روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت بهبود یابد. عضو کمیسیون انرژی به نوسان قیمت نفت و ابعاد آن نیز اشاره کرد و گفت: این مقدار از کاهش قیمت نفت طی یک سال گذشته، بخش درآمدها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ازاین‌رو، با اتخاذ تدابیری بسان تعیین واقعی قیمت نفت در بودجه، می‌تواند از پیامدهای منفی  این چالش کاست.


مجلس پارسال در جریان تنظیم بودجه ٩٤، برای کمک به سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت، اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک به میزان ٤,٨ میلیارد دلار برحسب سازوکار مشخص داد. همچنین، امهال ٢ ساله مطالبات بانک مرکزی و بانک‌های تجاری از بابت سود و اصل تسهیلات به شرکت‌های تابعه وزارت نفت در قانون بودجه ٩٤ ملاحظه می‌شود. در خصوص اوراق مشارکت نیز، اجازه انتشار ٥٠ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های مشترک داده شد.



  کد خبر : 1010
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :